اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بسته خبری اربعین| آمادگی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه برای جابجایی زائران

آمادگی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه برای جابجایی زائران، ورود ۸۸۹ هزار نفر از زوار اربعین به کشور از مرزهای چهارگانه و ... از اخبار بسته خبری اربعین امروز است.

بسته خبری اربعین| آمادگی  ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه برای جابجایی زائران

به گزارش خبرگزاری فارس، آمادگی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه برای جابجایی زائران، ورود ۸۸۹ هزار نفر از زوار اربعین به کشور از مرزهای چهارگانه و ... از اخبار بسته خبری اربعین امروز است.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در جلسه ستاد اربعین ایلام با بیان این‌که ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران است، گفت: امسال تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیروهای نظامی و امنیتی در مهران برقرار بود.

سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بسیج امکانات خود در خدمت زائران بود، ۲۵ موکب سپاه از ایلام و سایر استانها به صورت ۲۴ ساعته به فعالیت مشغول بود همچنین اسکان ۱۵ هزار نفری را برای زائران ایجاد کردیم.

استقرار بیمارستان صحرایی، استقرار بالگرد و تیم های جنگ نوین تنها قسمتی از امکانات سپاه در مرز مهران است.

ورود 889 هزار نفر از زوار اربعین به کشور از مرزهای چهارگانه

سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات ناجا: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار نفر از هموطنانمان به کربلای معلی مشرف شده‌اند و از این تعداد هم تاکنون ۸۸۹ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

مرز مهران از صبح امروز تاکنون ۴۴ هزار نفر خروجی، مرز خسروی ۵ هزار و ۱۷۴ نفر، مرز شلمچه ۹۸۴۹ نفر و مرز چذابه ۸۱۳۶ نفر خروجی داشته‌اند.

با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت حجم ترددها، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در کمتر از ۵ ثانیه کنترل‌های لازم برای هر فرد در گیت‌ها صورت می‌گیرد.

وضعیت راه‌ها نیز مشکلی ندارند و ترددها همچنان روان بوده و بازگشت‌ها نیز از امروز در مسیرها افزایش یافته است.

 

افزایش تردد سه برابری زائران در مرز مهران نسبت به سال گذشته

ذوالفقاری رییس ستاد اربعین کشور گفت: ۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد می‌کنند و پایش‌های امنیتی باعث شده ناامنی خاصی برای زوار نداشته باشیم. افزایش تردد امسال در مرز مهران نسب به سال گذشته سه برابر شده است.

وی با بیان این‌که بحث زیر ساخت راه‌ها در مهران تا سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: تا دیشب ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مرزهای چهارگانه به عراق سفر کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگشت زوار بیشتر شده و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا امکانات بیشتر و حمل و نقل آماده داشته باشیم.

زائرین از ممهورشدن گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند

گاهی به علت ازدحام در مرزها، مهر خروج یا ورود توسط متصدیان مرزی سهواً در گذرنامه زائر درج نمی‌شود، بنابراین لازم است زائران از ممهورشدن گذرنامه خود به مهر خروج از ایران و مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کنند تا هنگام بازگشت با مشکل روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول